måndag 18 juli 2016

Trappan är vitoljad

 Nu har jag vitoljat vår trappa, den blev så ljus och fin igen, jag gör det varje sommar, det är 6 år sedan jag gjorde det första gången.

 Och varje gång jag visar bilder på trappan så får jag frågor om vad jag använder för olja då den blir så här ljus.

 Jag använder mig av vitpigmenterad olja, den heter:
Vattenburen träolja för trätrall och trädgårdsmöbler. Brytbas : FGL
Recept : WX60.0

Då vet ni det om ni vill göra likadant på er trappa eller altan.
Kraam Anette

4 kommentarer:

Manu sa...

i love it! it looks so beautiful!!!
kind regards
Manu

Meta sa...

Verkligen snyggt. Hade jag inte haft svart hus så hade det blivit så.
Nu får jag nog tänka till med nåt annat.
Ha det gott i sommarland
Kram Meta

Lenas trädgård sa...

Oj, så snyggt! Går det att olja in ett gammalt , mörkt trädäck? Mörkt av tidens tand. Vi har oljat in det nästan varje år, men jag tycker inte om det, blir ju mörkare för vart år!
Kan man få detta blandat i färgbutik, det receptet du angav?
Ska nog testa!
tack för tipset!
Kram o ha en fin forts på sommaren!
Lena i Blekinge, som läser här ofta

majamyra | It´s all about the details sa...

Vad fint det blir! Älskar ditt SMEG-kylskåp, har länge tittat på ett sånt.
Tack för tips på vitoljan.
MVH
Lisa