fredag 3 april 2015

Lång fredag

 Då var det Långfredag ! Och jag sitter här med morgonkaffet, bästa stunden på morgonen enligt mig, jag stiger alltid upp lite extra tidigt bara för att kunna sitta ner och ta det lungt med mitt kaffe...
Idag ska det lagas buffe här i huset, köttbullarna gjorde jag tidigare i veckan så idag blir det kyckling i ugnen och Skinkpaj med soltorkade tomater, fetaost och lite salami och massor med ost. Min man gör alltid Laxsallden för han är så proffsig på att skära laxen i små, små tärningar...


Men först några koppar kaffe till...och lite choklad kan man unna sig nu då det är Påsk.
Kraaam Anette

8 kommentarer:

linnéasgård sa...

Glad påsk till dig och dina kära!!!
(Jag sitter här och dricker mitt morgonkaffe ut ur just detsamma kopp som du...hi,hi slump...!
Har det fint!
#julia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter gott. Och gissar att du gör inlägg imorgon, tills dess, ha en fin långfredag.
Kramar/AM
Ps, efter och ha börjat på instagram saknar jag alla finurliga figurer man kan skicka med :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en Glad Påsk och sköna lediga dagar!
Kram,
Regina

Cat sa...

Så härliga bilder. Å maten, det låter underbart gott.
Ha en fin påskhelg. Kram, Catarina

Med en doft av lavendel sa...

Önskar dej en glad påsk
kram Annika

VillaVisheten sa...

Mys!
Härlig påsk till dig och dina!
Kramar Lina

G:a Affären sa...

Önskar dig en fortsatt fin påsk!
Receptet på laxsalladen ska jag spara, även om jag förmodligen får skära den själv.
Morgonstunden med kaffe är nästan den bästa stunden. Det känns alltid så trivsamt ditt kök!
Påskkramar till dig och lill Nisse!

Annas skattkammare sa...

Hej!
Så mysigt att sitta där i ditt fina kök med kaffet på morgonen, jag är inte uppe själv så ofta eftersom jag har småbarn, men när det händer är det extra uppskattat. God fortsättning!
Kram Anna